Tuesday, July 31, 2012

Tempat kerjaku yang bakal ku rindui.

Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Sihat saja kan? Selamat menjalani ibadah puasa. :)

Hari ini nak cakap pasal apa ya? Sebelum apa-apa, aku nak cerita dulu, aku dah nak berenti kerja!!! Yeay! Tak sabar rasanya. 17 haribulan 8 nanti adalah tarikh terakhir aku akan berkhidmat di Flextronics Shah Alam. Keputusan ni aku memang dah fikir masak semasaknya. Okey harini aku nak cerita pasal kawan-kawan kat tempat kerja aku lahhh... :)

Gembira memanglah gembira sebab tak sabar nak sambung Degree pula. Tapi jauh di sudut hati, rasa sedih untuk tinggalkan tempat kerja aku ni. Yelah, kawan-kawan pun baik-baik belaka. Kerja pun takdelah busy sangat cuma aku je yang selalu mem-busy-kan diri.Yelah, kejap-kejap buat kerja, kejap-kejap merayau ke HR, kejap-kejap mengorat. Upssss! 


Macam-macam perangai mereka ni. Gambar di atas diambil semasa kami pergi makan steamboat kat Flamming sempena majlis perpisahan seorang engineer, Kak Liza (baju pink tudung pink). Mereka di atas baru sebahagian dari jumlah team aku. Ada lagi yang malu-malu miaw je nak amik gambar, ade yang dah balik. Aku? Akulah tukang ambil gambar. Hehe...

Team kami ni ada 4 orang sahaja perempuan. Dua orang engineer, dua orang technician. Kak Liza dah berhenti, tinggallah kak Aida keseorangan sebagai engineer wanita. Kalau aku berhenti kejap saja lagi, Kak Niza pun akan keseorangan sebagai technician wanita. Kalau Kak Niza kerja di shift pagi, bolehlah dia bermanja-manja dengan Kak Aida. Kalau Kak Niza shift malam, tak dapatlah. Kak Aida kerja normal, siang sahaja. Dah lah Kak Niza baru sahaja mengandung. :( Sabarlah ye Kak Niza...

Walaupun aku bekerja sebagai technician hanyalah 5 bulan kat sana, aku rasa macam dah banyak sangat pengalaman yang aku belajar dari mereka yang mematangkan aku. Termasuklah pembelajaran mengenai rumah tangga. Hehehe... InsyaAllah pembelajaran itu berguna dalam kehidupan aku kelak. InsyaAllah... :)

Okeylah. Sampai di sini sahaja untuk pertemuan kita kali ini. InsyaAllah bertemu lagi kita di entry yang lain pula ya. Jangan lupa klik iklan-iklan di blog aku ye. Tengoklah apa yang ada. Terima kasih... :)

 Assalamualaikum...


No comments: