Friday, April 8, 2011

Semoga kau cepat sembuh dik.

Assalamualaikum...

Waaah! Harini aku akan bertolak ke UiTM Perlis untuk pertandingan nasyid. Yeayh! Tak sabar rasanya. Tapi aku belum siap packing. So kene out dah. 

Jap, sebelum aku out, aku nak cerita sesuatu. Hari Isnin haritu. Salah seorang ahli nasyid Philosophy accident. Masa tu, dia dan kawan-kawan dia nak pergi bandar Perda untuk cari kopiah untuk pertandingan esok. Tapi, ada sebuah kereta berwarna biru, pemandu perempuan makan jalan dia. So, kereta tu terkena belakang motor tu. Habis tergolek-golek dak laki tu. Paling malang, perempuan tu buat tak tahu dan terus blah. Tension aku dengar cerita tu. Bila aku dapat tahu je terus aku bergegas pergi Hospital Seberang Jaya. Bagai nak gugur jantung risaukan dia.

Keadaan dia agak teruk jugalah.  Kening dan dagu dia berjahit. Dahlah masa doktor jahit tu aku ada kat situ, memang mengalirlah air mata tengok dia macam tu punya parah. Tak sangka dia terpaksa menanggung rasa sakit tu. Semoga kau cepat sembuh dik.

Sekarang dah hari jumaat. Dia masih belum keluar wad. Aku baru dapat tahu, insyaAllah dia akan keluar petang ni. Harap sangat dia dapat keluar. Dia tak dapat keluar sebab suhu demam dia tak turun-turun.
Nampaknya dia tak dapatlah nak join pertandingan sulung Philosophy ni. Sangat sedih. Suara dia sedap kot. Tak tahulah nanti macammana. Harap Philosophy boleh survive tanpa dia.  

Okelah. Aku nak kene out dah. Wassalam.

3 comments:

Dda Ly said...

semoga adik itu cepat sembuh..apela driver pompan tu leh lepas tgn mcmu aje? tak wat report ke? kire mcm kes langgar lari la kan? ishh!

~a blast saturday~
keep in touch dear...

c-tea said...

berdoa untuk adik awak jugak...seronok jadi pembaca baru blog awak..nice blog yunk...kalau sudi..jom lah join lucky draw ni

jom dapatkan cenderahati dari eropah

Along Fina said...

Terima kasih lah ye kerana sampai juga ke teratak saye nih.

Alhamdulillah budak tu dah keluar hospital.

Tak buat report lah pulakk... (_ _")