Sunday, October 25, 2009

Berjalan-jalan dikala final exam nak menjelang! sengal tolll...

Assalamualaikum...

Harini aku nak cerita pasal semalam... Semalam aku pergi Jusco.. Erm! da nak final exam pon boleh pergi jusco.. hehe.. ni pon setelah kawan aku, wani merayau-rayu.. "Along, jom ar.. makan steamboat... Nanti kalau ade orang tanye pernah makan steamboat kat Johnny's ke tak, dengan bangganya boleh la kata - pernah! jomla..." huhuuhuhu.. wanie kalau bab merayu-rayu memang nombo satu! akhirnye aku pon pergila skali.. yela, aku pikir, skali skale.. takpe la.. (tak pernah pon makan steamboat sebenarnye.. huhuhuhu)

Dalam pukul 6 petang jugak la kitorang baru bertolak dari kampus.. lewat kan? hehhehhe.. padahal masing2 da kebulur lapar sebab tak lunch harini.. yela, nak save duit untuk petang nieh la... ok.. bile da masuk kereta.. terfikir, nak pegi jom heboh laaa... ramai plak kawan kitorang yang kluar g jom heboh harini..

aku:
eih korang, jom pegi jom heboh!
wani:takkan nak pegi skarang? gile lewat! gerai2 sume dah tutup kowt!
aku: ala, nak pi gerai watpe.. pegi tengok konsert je.. lpas makan laaa... pas solat maghrib baru bertolak pi sana..
wani: konsertttt??takyah laaaaaaa...klu tgk konsert gerenti balik lepas pkul 10..
aku: ye tak ye jugak kann...hmm.. takyah la kot...

zooom.. terus pergi Jusco seberang perai... on the spot, trus masuk Johnny's.. kebuluuur la katakan... huhuhuuuu...

fifi dan wani ssempat berposing sebelum makan... time ni baru masukkan segala bahan dalam periuk steamboat...



erm.... look deliciousssssssss! nyummmmy...


steamboat da masak! fifi sedang mengagihkannye kepade kami... wani sempat lagik nak balas mesej!!!!


ha... ni pinggan aku.. hahahaha.. sengal! ni pon nak tunjuk! pinggan sebelah kanan tu pinggan nasi ayam ye kawan2.. lapar.. huhuhuhu...pinggan paling kiri tu pinggan steamboat. terdapat sedikit sambal di situ.. sambal tu PEDASSSSSSSSSSSS... nasib baik aku ade order plain water.. boleh refill beb! hahahaha.. bataksss.. kejap2, waiter datang, "plain water misssss???" aku dengan pantas "yes. Thank you..." wawawawawawawa!!!!



Dissert... Ice cream!!! terbaek la fina.. seleseme2 pon makan ice cream... amik ko Sunday Ice Cream tros aku order! Yang fifi ngap tu ice cream aku sebenarnya.. huhuhu...




Dari pandangan aku ye kawan2.. sedappppppppppppppppppppppppp... nyummy!






Ni bill kitorang 3 orang.. yes! RM 60.30... terbaeeek punyer harga!





ok... this is me.. takleh nak deny la kan.. huhuuhu.. yeps.. dah makin berisi ye kawan2..







pandangan dari bawah.. kat eskeletor pon jadik la nak amik gamba punyer pasal kan.. hahaha..orang pandang pleeeek jer... huhuhuhu -.-"








ok.. kitorang sampai ke MAXstyle. Fifi nak putun rambut.. bapak grandzzz kedai ni.. siap hidang teh mahal + gula2.. aku dan wani yang bergelar pemerhati fifi pon dapat beb! terbaek punyer.. huhuhu.. suke la kedai ni.. pasni nak potong rambut kat sini laa.. (jangan mimpi la fina oiiii!!!)


"lepas tu ar.. itu kapal tilibang, tilibang manyak singit!"- tukang potong rambut
"ya ka? manyak selam!!!"-fifi


gurau saje.. jejaka hensom tengah menerangkan sedikir sebanyak cara pemotongan yang akan digunakan.. ye.. khusyuk skali fifi mendengar.. (jejeka berbaju hitam kat belakang tu, lagi hensommmmmm! aww.. suke! suke! huuhuhu)



jejaka hensom memulakan kerja2 menebas rumput.. hahaha!



wajah baru fifi!

lepas tu, kitorang window shopping! ala.. terngok barang je.. tak beli pon.. aku cume beli roti and beberapa barang keperluan.. hehehe..



yeps.. tempat yang paling baik untuk berposing habesss... tandas! memperkenalkan, ni tandas ye kawan2... alamak.. makcik cleaner termasuk dalam gambar jugak.. takpe2.. beruntung ye makcik capat masuk dalam blog saye ni.. heheheeheeee..

okayyyy.. berakhirlah ceritaku pada hari semalam.. peant.. dalam pukul 10.30 malam jugak la baru sampai kampus.. huhhuu.. tu pon nasib baik tak kene tahan dengan polis. eh silap! pak guard.... hhuhu..

Wassalam

~FiNa~

6 comments:

Jard The Great said...

skali-skala jejalan utk buang stress tak menjadi masalah.. ehehe.. jgn lupa studi udah le.. ;p

Along Fina said...

hehee.. itu mmg tak menjadi masalah.. yang menjadi masalah sekarang ialah, kami jalan2 sebelum bukak buku pon lagi.. hilang stress menda.. huhuhhuuhuhyuu

ayisy said...

Uiii! Suka benor kau yer jumpa lelaki hensem. Hehehe...

Along Fina said...

mestila.. huhuhuu... untuk mengingati keagunan Allah menciptakan manusia yang indah.. MasyaAllah....

Anonymous said...

gud luck 4 your final exam.
sorry 4 everything that happen to us. mybe this is our destiny to be like this.Life must be go on, although 'it' cannot happen.

Along Fina said...

'anonymous'

takde ape yang perlu sy maafkan..
kcik hati dgn pape yang saya tulis? i'm sorry...